!!!UPOZORNĚNÍ! RECENZE OBSAHUJE POBLÁZNĚNÍ NAD POSTAVAMI A KŘÍČENÍ DO POČÍTAČE!!!
Název: THE LAST NAMSARA
Autoka: KRISTEN CICCARELLI
Žánr: YA fantasy
Počet stran: 432
Série: Iskari #1
Vydáno: 2017

Myslím si, že už jste asi pochopili, jak z mého Instagramu, tak ze všech mých sociálních sítí, že tuto knížku ZBOŽNUJI! Dokonce jsem se zbláznila natolik, že jsem si objednala jeden knižní box, který obsahoval právě tuto knihu, ale v US verzi plus navíc obsahoval dopis od autorky a podepsanou samolepku, kterou si můžete nalepit do knihy, bohužel jsem se ještě nerozhodla, do které kopie knihy ji nalepím. Tento box je už strarší tudíž "past box" ale stál za to. A myslím, že je stále ještě na skladě, tak pokud v mobilu najdu nějaké fotky, tak bych vám o něm udělala i článek. :) Teď už k dnešnímu tématu.
Hlavní hrdinka Asha je dcera krále a zároveň Iskari /smrtonoška. Proto se jí všichni bojí a straní. Ovšem díky tomuto postavení se dostala na místo vrchního drakobijce, jenže nikdo, ani její nejbližší, netuší, že má na to speciální schopnost, která ji pomáhá přilákat draky a poté je skolí. Protože "Draci vyprávějí příběhy skoro tolik rádi, jak moc rádi je poslouchají." a to je ten způsob, na který se dají dobrovolně nalákat. V tomto království je zapovězené vyprávět příběhy, protože příběhy zabily královnu, matku Ashy, která jen chtěla zbavit svoji dceru nočních můr. To se jí sice povedlo, ale zaplatila za to svým životem.
Asha už je dospělá a její otec jí nařídil, že si musí vzít za manžela vrchního generála jejich vojsk, protože ten drží i samotného krále v šachu, ale je tu jedna možnost, jak se může Asha vykroutit z domluveného sňatku, musí králi přinést hlavu největšího a nejobávanějšího draka všech dob, Kozu. Tady začínají všechny problémy: po dlouhé době se vrátí Ashy bratr od barbarských kmenů s manželkou, kam byl vyslán, protože král si s ním nevěděl rady, k Ashe promlouvá bůh a dává jí dary, ale aby si je mohla nechat musí občas udělat věci, které nechce,  samozřejmě došlo i na roztržku mezi Ashou a generálem, protože zachránila jeho služebníka od smrti, kterou mu generál nakázal a mezitím vším Asha bojuje sama se sebou...
Toto byl pouhý úvod! Opravdu pokud si po této recenzi tuto knihu přečtete, nebudete litovat! Čeká vás neuvěřitelné dobrodružství plné draků a i trochy té lásky.
Nikdy jsem si nemyslela, že by mě draci mohli bavit, ale tato knížka na mě udělala tak velký dojem, že draci jsou teď na mém seznamu oblíbených tvorů, kteří se objevují v knihách, na příčce číslo 1. Tato recenze poslouží k vymývání mozků.....teda k tomu, abych vás donutila si Namsaru přečíst! Tato kniha za to stojí! Ručím vám za to!
Zaprvé bych chtěla vyzdvihnout, jak krásně je kniha udělaná. Je tu hlavní příběh a do toho se střídají kapitoly o Namsarovi a Iskaře, ale i dalších bozích a nebozích. A to je pecka! To vám řeknu, to chcete! Nemusíte se bát, že byste se v tom ztráceli. Kapitoly o bozích jsou výrazně označeny a nijak nenarušují dějovou linku hlavního příběhu, spíše dovysvětlují a osvětlují příběh a historii království, což je úplně úžasné. Tato kniha má i svoje legendy a příběhy a historii.

Co se týče postav, tak žádná není nějak geniální a úchvatná natolik, že by se stala vaší crush postavou nebo tak něco podobného, ale rozhodně nejsou nijak protivné. I když věřím, že někteří si hlavní hrdinku nezamilují. Hlavní hrdinka je vážně drsňačka, na můj vkus až moc. Spíše se stávalo, že ona zachraňovala muže, než oni ji a to už mi nepřijde tak, řekněme "sexy" :D :D Je to taková mužatka. Druhá hlavní postava, jejíž jméno vám zatím nechám skryté, je také nic moc. No Rhysand to není, ale já si ho i přesto hodně oblíbila. :D
Další díly mají být z pohledů ostatních postav a já doufám, že to bude stejně dobré jako první díl. Vlastně autorka už zveřejnila z jakého pohledu má být druhý díl, ale vy jste ještě nečetli první, takže se to nedozvíte dokud si první nepřečtete, tak na co čekáte šup šup!
Největší ocenění patří k promyšlené zápletce. Hlavní děj není jen přikrývka pro lásku na první pohled, tady jde o životy. Romantika tomu jen dodává třešničku na dortu. Ale pozor pro ty, kteří nesnášejí čekání na to, než si oba uvědomí, že se milují, tak to není pro vás. Tady než se ti dva rozhodnou to trvá půl knihy. Ale stojí to za to si na to počkat. Záporáků tu máme dostatek, takže pokud má někdo větší oblibu v nich, tak rozhodně si svého oblíbence najdete. Jako já už nevím, jak vás více nalákat. Asi to poslední, že půlka postav nám byla zcela skryta. Předpokládám, že v dalších dílech zjistíme o nich více a více o jejich tajemstvích.

• grafická stránka knihy
  • příběh
  • draci
  • další díly
  • obálka (co si budem, ta je důležitá)
  • citáty

• mužatka jako hlavní postava

Pro ty, kteří už toto úžasné dílo četli, tak mám pro vás super zprávu. Druhý díl vyjde už letos na podzim. Jupíííííííí.
A mám na vás otázku (pro ty, kteří už Namsaru četli) Shadow nebo Kozu? Já jsem pro Shadowa, protože je takový dětský a roztomilý. :)

A pro ty, kteří si v angličtině nevěří, nebojte se. Autorka na svých stránkách odkaz tady uvedla, že český překlad chystá nakladateltví Alpress. Jsem zvědavá jak se s tím popasují a kdy kniha vyjde. Pokud má někdo nějaké info, dejte mi prosím vědět. :)
Určitě mrkněte i na videa, které autorka zveřejnila na youtube, povídá o své knize a je to opravdu dojemné.

"Honestly? If I were a dragon, I wouldn't come anywhere near you either."

“Iskari let others define her because she thought she didn't have a choice. Because she thought she was alone and unloved.”